Які права має пасажир при затримці і скасування рейсу через погану погоду в Україні

Погана погода і туман зокрема відноситься до форм-мажорів, через це з авіаперевізників знімається частина відповідальності за збій графіка. Вони не зобов’язані виплачувати компенсації за скасування рейсів, але чинне в Україні законодавство передбачає ряд заходів, які захищають пасажира.

  Які права має пасажир, якщо його рейс затримали, скасували або він був виконаний в інший аеропорт через туман або іншу погану погоду?

Звернемося до діючих в Україні Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу. Вони затверджені наказом Державіаслужби №1239 від 28 листопада 2018 року і опубліковані на сайті Верховної Ради України.

Посадка в іншому аеропорту

Якщо літак приземлився не в тому аеропорту, який вказаний в розкладі, наприклад, повітряне судно пішло на запасний аеродром, авіаперевізник повинен доставити пасажира в зазначений у квитку аеропорт за свій рахунок.

Скасування рейсу через погану погоду

Якщо рейс був відмінений через погану погоду, пасажир отримує право на повернення протягом 7 днів повної вартості квитка або невикористаної частини квитка без штрафних санкцій, якщо подальша поїздка не відповідає його потребам.

Також пасажир може запросити переоформлення вильоту в кінцевий пункт при першій нагоді або в більш пізній час при наявності вільних місць.

У випадку, якщо пасажир погодився на продовження подорожі іншим рейсом або іншим маршрутом, авіакомпанія зобов’язана його забезпечити:

  • харчуванням і напоями відповідно до часу очікування нового рейсу;
  • місцем в готелі в разі, якщо пасажир змушений чекати вильоту протягом як мінімум однієї ночі, і трансфером з аеропорту в готель і в зворотньому напрямку;
  • можливістю зробити два телефонних дзвінка, відправити телекс-, факс-повідомлення чи повідомлення електронною поштою за наявності технічної можливості.

Затримка рейсу через погану погоду

Пасажир отримує можливість відмовитися від перельоту і повернути авіаквиток без штрафних санкцій, якщо тривалість затримки перевищить 5 годин.

Авіакомпанія зобов’язана погодувати пасажира і надати йому напої і можливість здійснити два телефонних дзвінка, відправити телекс-, факс-повідомлення чи повідомлення електронною поштою за наявності технічної можливості якщо затримка вильоту склала:

  • 2 години і більше для рейсів дальністю до 1500 км
  • 3 години і більше для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км
  • 4 години і більше для рейсів дальністю понад 3500 км.

Якщо виліт рейсу переноситься на наступний день, авіакомпанія зобов’язана надати пасажиру проживання в готелі, харчування та трансфер з аеропорту в готель і в зворотному напрямку.

Зв'язок